Listing 1 - 10 of 537 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Je kunt het werk van leerlingen beoordelen op een summatieve of op een formatieve manier. Summatief evalueren gebeurt doorgaans aan het eind van het leerproces en legt de nadruk op prestaties. Het wordt vaak gebruikt om fouten vast te stellen. Formatief evalueren vindt continu plaats en is gericht op verbetering. Het draait om het ondersteunen van de vooruitgang: hoe kan deze leerling een volgende stap zetten in zijn leerproces?Formatief evalueren heeft een groot positief effect op de leerresultaten. Toch focussen scholen vooral op summatieve evaluatie. Dit boekje laat zien hoe men daarin een beter evenwicht vindt.Bron: https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-pocketboekhttps://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-pocketboek
Formatieve evaluatie --- Evaluatie --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs --- evaluatie --- Evaluatietechniek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Evalueren is meer dan een cijfer geven Waarom is het nuttig om leerlingen mee te laten evalueren?Wat is een kindgesprek en hoe pas je het toe?Hoe kun je evalueren zonder punten?Evalueren in het onderwijs is meer dan een cijfer geven. Het is kijken naar leerlingen met hun verschillende talenten en mogelijkheden, en op basis van die observaties gerichter handelen.Wetenschappelijk onderbouwd en gericht op de praktijk schetst Breed evalueren in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen de verschillende aspecten van evaluatie: feedback geven, leerlingen betrekken, krachtig rapporteren, nieuwe manieren om te communiceren met ouders, een schooleigen evaluatiebeleid uitbouwen ...Met concreet didactisch materiaal biedt dit boek je meteen de mogelijkheid om je evaluatiemethodes als leraar uit te diepen.https://www.lannoo.be/nl/breed-evalueren-0
474.4 --- evaluatie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- feedback --- evalueren --- Evaluatietechniek --- Onderwijs --- Feedback --- 454.4
Choose an application
Wanneer formatief evalueren effectief wordt toegepast, kan dit de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren. Kwalitatieve formatieve evaluatie is echter nog maar zelden verankerd in de cultuur in de klas. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel voor schoolleiders, zodat zij er samen met hun leraren aan kunnen werken om het formatieve-evaluatieproces een integraal deel van hun lespraktijk te maken. Hiermee zullen zij het onderwijs en het leren op hun school een flinke boost geven en de impact van hun eigen onderwijskundig leiderschap vergroten.De auteurs lichten aan de hand van specifieke voorbeelden toe hoe je een schoolbreed leerklimaat creëert waarin formatief evalueren en zelfregulerend leren een belangrijke rol spelen. Hierbij is het van essentieel belang om het totale proces van formatief evalueren te implementeren. Het zal minder vruchten afwerpen als je je beperkt tot geïsoleerde elementen, uitgevoerd door individuele leraren of slechts in bepaalde klassen. De strategieën die de auteurs aanraden, kunnen door alle leraren op alle niveaus en voor alle vakken worden gebruikt.https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-schoolbreed-implementeren
Formatieve evaluatie --- Evalueren --- Zelfregulatie --- Doelstellingen --- Onderwijs --- Evaluatie --- Feedback --- Zelfevaluatie --- Peer assessment --- Schoolontwikkeling --- Didactic evaluation --- zelfevaluatie --- leerdoelen --- evaluatie (onderwijs)
Choose an application
Tolken --- Simultaan tolken --- Translating and interpreting. --- Interprétation. --- Interprètes. --- Traduction. --- Communication. --- Psychologie sociale. --- Evaluation. --- Thèses. --- evaluatie --- kwaliteit --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- #KVHA:Simultaan tolken --- #KVHA:Evaluatie --- evaluatie. --- kwaliteit. --- Evaluatie. --- Kwaliteit.
Choose an application
Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.
#SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- 700 Pedagogie --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB: Didactiek --- #KVHB: Evaluatie --- 371.25 --- evaluatie --- portfolio's --- 454.4 --- didactiek --- 450.4 --- didactisch proces --- onderwijs --- Evaluatievormen --- Onderwijs-evaluatie --- 454.4 ) Evaluatie --- assessment --- evaluatie (ler) --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- 484.4 --- studentenbegeleiding --- 043468.jpg --- 371.3 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Onderwijskunde --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Assessment-center-methode --- Evaluatietechnieken --- Portfolio's --- Assessment --- Attitudes --- Vaardigheidstraining --- Kwaliteit --- #BSCH: vak: didactiek --- Evaluatietechniek --- Portfolio --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Attitude --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Onderwijs verbeteren was nog nooit zo eenvoudig! In het boek DOORLOOPJES: EEN VISUELE ONTWERPGIDS VOOR LERAREN vatten Tom Sherrington en Oliver Caviglioli het belangrijkste onderwijsonderzoek samen in praktische, geïllustreerde vijf-stappen-plannen. Het boek is ongekend populair in het Verenigd Koninkrijk en verschijnt nu in Nederlands vertaling (vertaald door René Kneyber). https://www.uitgeverijphronese.nl/?page_id=765
Didactic strategies --- Didactics --- didactiek --- didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- evaluatie (ler) --- lesgeven --- feedback --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Formatieve evaluatie --- Formatief handelen --- Curriculumontwerp --- Evaluatie --- Feedback --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Evidence-based practice --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijspsychologie --- Leerpsychologie
Choose an application
De auteurs gaan op basis van de resultaten van een internationaal onderzoek na hoe het hoger secundair onderwijs - en meer specifiek de tweede graad en de derde graad secundair onderwijs - er in Vlaanderen uitziet, onder meer in vergelijking met andere EU-landen. Ze openen als het ware de 'black box' van het 'hoger' secundair onderwijs, en belichten de processen die zich daar afspelen. Concreet worden er indicatoren besproken die betrekking hebben op actuele thema's die de onderwijsbetrokkenen rechtstreeks aanbelangen: beschikbaarheid, gebruik, ontwikkeling van en samenwerking op het vlak van informatie- en communicatietechnologie (ICT); relevante karakteristieken van leerkrachten die lesgeven in dat onderwijsniveau; het gevoerde schoolbeleid ten aanzien van leerlingen in de laatste jaren van het secundair onderwijs; en ten slotte de ondersteuning die scholen ontvangen, zowel op financieel vlak als in de vorm van feedback. (Bron: covertekst)
Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Secundair onderwijs --- Evaluatie --- Vlaanderen.
Choose an application
14-06557-4
Interne communicatie --- Communicatie --- Evaluatie --- communicatie --- informatie --- management --- communication --- information
Choose an application
druk van twee artikels uit de 'Praktijkgids voor de basisschool": - Goed toetsen en beoordelen, hoe doe je dat? / Eric Meurisse - Formatieve evaluatievormen voor Nederlands / Ides Callebaut
474.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Lager onderwijs --- Schrijven --- Taalgebruik --- 454.4 ) Evaluatie --- evaluatie (ler) --- evaluatie --- toetsen --- Evalueren: lagere school --- Toetsen --- Nederlands --- Toets --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.
#KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- #KVHA:Taalonderwijs; Gebarentaal --- #KVHA:Evaluatie; Gebarentaal --- Language
Listing 1 - 10 of 537 | << page >> |
Sort by
|