Narrow your search

Library

Odisee (537)

UCLL (445)

Arteveldehogeschool (353)

VIVES (347)

KU Leuven (341)

Thomas More Kempen (322)

Hogeschool Gent (290)

AP (258)

Thomas More Mechelen (255)

KBR (240)

More...

Resource type

book (532)

object (23)

digital (6)

audio (5)

dissertation (4)

More...

Language

Dutch (447)

English (73)

Undetermined (9)

French (5)

German (2)

More...

Year
From To Submit

2023 (9)

2022 (8)

2021 (14)

2020 (12)

2019 (12)

More...
Listing 1 - 10 of 537 << page
of 54
>>
Sort by

Book
Formatief Evalueren : pocketboek
Author:
ISBN: 9789461182739 9461182732 Year: 2019 Publisher: Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je kunt het werk van leerlingen beoordelen op een summatieve of op een formatieve manier. Summatief evalueren gebeurt doorgaans aan het eind van het leerproces en legt de nadruk op prestaties. Het wordt vaak gebruikt om fouten vast te stellen. Formatief evalueren vindt continu plaats en is gericht op verbetering. Het draait om het ondersteunen van de vooruitgang: hoe kan deze leerling een volgende stap zetten in zijn leerproces?Formatief evalueren heeft een groot positief effect op de leerresultaten. Toch focussen scholen vooral op summatieve evaluatie. Dit boekje laat zien hoe men daarin een beter evenwicht vindt.Bron: https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-pocketboekhttps://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-pocketboek


Book
Breed evalueren : in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789401470551 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Evalueren is meer dan een cijfer geven Waarom is het nuttig om leerlingen mee te laten evalueren?Wat is een kindgesprek en hoe pas je het toe?Hoe kun je evalueren zonder punten?Evalueren in het onderwijs is meer dan een cijfer geven. Het is kijken naar leerlingen met hun verschillende talenten en mogelijkheden, en op basis van die observaties gerichter handelen.Wetenschappelijk onderbouwd en gericht op de praktijk schetst Breed evalueren in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen de verschillende aspecten van evaluatie: feedback geven, leerlingen betrekken, krachtig rapporteren, nieuwe manieren om te communiceren met ouders, een schooleigen evaluatiebeleid uitbouwen ...Met concreet didactisch materiaal biedt dit boek je meteen de mogelijkheid om je evaluatiemethodes als leraar uit te diepen.https://www.lannoo.be/nl/breed-evalueren-0


Book
Formatief evalueren schoolbreed implementeren
Authors: ---
ISBN: 9789461183118 Year: 2022 Publisher: Goes Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer formatief evalueren effectief wordt toegepast, kan dit de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren. Kwalitatieve formatieve evaluatie is echter nog maar zelden verankerd in de cultuur in de klas. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel voor schoolleiders, zodat zij er samen met hun leraren aan kunnen werken om het formatieve-evaluatieproces een integraal deel van hun lespraktijk te maken. Hiermee zullen zij het onderwijs en het leren op hun school een flinke boost geven en de impact van hun eigen onderwijskundig leiderschap vergroten.De auteurs lichten aan de hand van specifieke voorbeelden toe hoe je een schoolbreed leerklimaat creëert waarin formatief evalueren en zelfregulerend leren een belangrijke rol spelen. Hierbij is het van essentieel belang om het totale proces van formatief evalueren te implementeren. Het zal minder vruchten afwerpen als je je beperkt tot geïsoleerde elementen, uitgevoerd door individuele leraren of slechts in bepaalde klassen. De strategieën die de auteurs aanraden, kunnen door alle leraren op alle niveaus en voor alle vakken worden gebruikt.https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-schoolbreed-implementeren


Multi
Evaluation und Stimmung : ein neuer Blick auf Qualität im (Simultan-)Dolmetschen.
Author:
ISBN: 9783865964854 3865964850 Year: 2013 Publisher: Berlin Frank & Timme


Book
Evaluatie op de testbank : een handboek voor het ontwikkelen van alternatieve evaluatievormen
Authors: ---
ISBN: 9030115629 9789030115625 Year: 2002 Publisher: Mechelen Antwerpen Wolters Plantyn UIA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.


Book
Doorloopjes : een visuele ontwerpgids voor leraren
Authors: ---
ISBN: 9789490120405 Year: 2021 Publisher: Culemborg Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs verbeteren was nog nooit zo eenvoudig! In het boek DOORLOOPJES: EEN VISUELE ONTWERPGIDS VOOR LERAREN vatten Tom Sherrington en Oliver Caviglioli het belangrijkste onderwijsonderzoek samen in praktische, geïllustreerde vijf-stappen-plannen. Het boek is ongekend populair in het Verenigd Koninkrijk en verschijnt nu in Nederlands vertaling (vertaald door René Kneyber). https://www.uitgeverijphronese.nl/?page_id=765


Book
Het hoger secundair onderwijs in Vlaanderen geschetst.
Authors: ---
ISBN: 9030179589 Year: 2003 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs gaan op basis van de resultaten van een internationaal onderzoek na hoe het hoger secundair onderwijs - en meer specifiek de tweede graad en de derde graad secundair onderwijs - er in Vlaanderen uitziet, onder meer in vergelijking met andere EU-landen. Ze openen als het ware de 'black box' van het 'hoger' secundair onderwijs, en belichten de processen die zich daar afspelen. Concreet worden er indicatoren besproken die betrekking hebben op actuele thema's die de onderwijsbetrokkenen rechtstreeks aanbelangen: beschikbaarheid, gebruik, ontwikkeling van en samenwerking op het vlak van informatie- en communicatietechnologie (ICT); relevante karakteristieken van leerkrachten die lesgeven in dat onderwijsniveau; het gevoerde schoolbeleid ten aanzien van leerlingen in de laatste jaren van het secundair onderwijs; en ten slotte de ondersteuning die scholen ontvangen, zowel op financieel vlak als in de vorm van feedback. (Bron: covertekst)


Book
Vat krijgen op interne communicatie : een diagnose-instrument
Author:
ISBN: 9014065574 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

14-06557-4


Book
Evolueren door evalueren : hoe kan evaluatie helpen bij ontwikkeling?
Authors: ---
ISBN: 9030115645 Year: 2002 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

druk van twee artikels uit de 'Praktijkgids voor de basisschool": - Goed toetsen en beoordelen, hoe doe je dat? / Eric Meurisse - Formatieve evaluatievormen voor Nederlands / Ides Callebaut


Book
Adaptation and evaluation of a German sign language test : a computer-based receptive skills test for deaf children ages 4-8 years old.
Author:
ISBN: 9783937816791 Year: 2011 Publisher: Hamburg Hamburg university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.

Listing 1 - 10 of 537 << page
of 54
>>
Sort by